Kom igen Liverpool!

  • Igår kväll blev det thai-mat och film, det räcker så. Vi tittade på Sideways som är en av mina absoluta favorit-filmer. Tragikomik när den är som bäst. Efteråt visade SVT Smala Sussie som kanske inte riktigt någ samma nivå, men ändå godkänd.
  • Att stöka på läktarna är ju för övrigt ett bra sätt att få bort fokus från en förlust på isen...
  • Imorgon är det så dags för 9-åringens födelsedagskalas. Det drar igång redan kl 12 så då är det nog bäst att vara på plats. Jag hämtar den gamle och sen åker vi söderut för att gå på kalas. Via lite kompis-rabatter så har jag köpt ett TV-spel som stod med på önskelistan. Vi får hoppas att det uppskattas i den annars ganska hårda konkurrensen. Efter kalaset så åker majoriteten av familjen vidare ner mot Dackehallen. Det är kul att vi numera kan göra hemmamatcher i Dackehallen till en familjetillställning som alla uppskattar. 
  • "Tingsryd-tattare" skrek iden pinsamt lilla Troja-klacken när Oliver Ekman-Larsson blev utvisad i Sunnerbohov igår. Det är förvisso kul att ni kommer ihåg oss Troja, men snart så ses vi på allvar...
  • Jag gillar allsvenskan, och jag gillar den allsvenska guldstriden. Som så många andra ser jag oerhört mycket fram emot morgondagens guldmatch på gamla Ullevi. Därför kan jag inte tycka det är lite synd att den krockar med matchen mot Pantern imorgon. Att försöka undvika resultatet i matchen är nog inte aktuellt, men vi får hoppas att det blir en match där reprisen är sevärd trots att jag troligtvis känner till resultatet.
  • Nu ska jag lägga mig på soffan, dricka en kopp kappe och bli rik på stryktipset. Efter kvällens matcher r det dags att göra mig redo för att gå på fest. Dock har jag varken lust eller möjlighet att låta det blir en vild kväll, bland annat med tanke på kalaset imorgon. Så alla läsare som är oroliga för mina alkoholvanor kan känna sig lugna. Det blir en relativt stillsam helg med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0