Tre nya poäng

Mina vänner i Gröna Brigaden fördröjer matchstart och jag är närapå hemma hos Lidhultarn till matchstart. Till matchen bjöds det på nudlar som intogs med ätpinnar. Korean-style om ni frågar mig, Chinese-style om ni frågar kocken. Matchmässigt tycker jag det kändes lite avslaget. Det är möjligt att intensiteten och farten upplevs lite annorlunda när man ser matchen live, men vi fick i alla fall intryck av att inget av lagen presterade riktigt på topp. Tingsryd är dock, som vi påpekat så många gånger förr, väldigt starka och vinner rättvist med 2-0.

Till sista perioden brygger vi en kanna kaffe och äter lite pepparkakor i väntan på att TAIF ska lägga i en högre växel och avgöra matchen. Istället tar Karlskrona över i sista perioden och skapar en del halvchanser i anfallszon. Det som blir allt för farligt räddar dock Tisell i målet. Tingsryd var ikväll ganska jämnbra utan några högre toppar. Dock tycker jag Forsander såg bra ut och imponerade på mig.

Tingsryd tar tre nya poäng som ingen kommer minnas om ett par veckor, men en förlust idag hade vi fått höra talas om i flera månader. Så med det i medvetandet så var det en ganska skön seger. Heja Tingsryd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0