Släpp ut mig

  • Så här ser parkeringen vid mitt hus ut. När allt är som det ska så kan jag backa ut min röda saab utan några större problem. Allt för ofta den senaste tiden har jag dock blivit inparkerad, ofta av fler än en bil. I morse var en sån dag, då jag kom ut ganska tidigt och omgående behövde komma iväg så stod det två bilar i vägen. Efter en kvarts dörrknackande och frågande så lyckades jag få bort de två felparkerade bilarna. Snart är nog dock måttet rågat...
  • Internet fyller tydligen 15 år i dagarna. Jag minns hur stort det var när min familj skaffade internet för 12-13 år sedan. Om vi ska koppla denna nyheten till Tingsryd AIF så ska jag berätta för er valpar hur det var att följa TAIF på den tiden. Innan Swehockey kom så var Radiosporten det enda sättet att följa bortamatcher. I varje radiosportsändning ingår ett par lokala block, och hade man tur så hade Tingsryds match slutat i tid så att Radio Kronoberg kunde förmedla slutresultatet i sin sista sändning strax innan kl 21.30. Om matchen drog ut på tiden så fick man gott läsa i tidningen dagen efteråt för att få reda på resultatet. Eftersom inte heller mobiltelefoner var särskilt vanliga på den tiden så var inte det ett alternativ. Så gick det alltså till när jag var ung.
  • Träningsvärk...? Jo tack!
  • Ikväll kommer mitt viasat-abonnemang till väldigt stor nytta. Milan - Real Madrid visas på Viasat Fotboll och fritidsgården slår upp portarna. Mycket lägligt kom min mor med en bull-leverans i morse, men jag tror jag springer förbi ICA och köper in något extra att bjuda kvällens gäster på.

Kommentarer
Postat av: Blekingetaifare sen 1974

Du glömde några sätt att följa resultaten i TAIFs matcher före Internet. Resultatservice fanns redan på 70-talet. Man kunde ringa "BLT resultatservice" Det var nåt med 0455 755 xx typ. De hade en telefonsvarare där de läste in aktuella resultat i periodpauserna samt slutresultat. Oj oj vad samtal man ringde det numret på 70 och 80-talen! Sen fanns det ytterligare ett sätt och det var att ringa resp ishall som på den tiden alltid hade ett särskilt nummer för "resultatservice". I Dackehallen fanns det en tjej som alltid svarade. Hon hette Sanberg och vad jag förstår så finns hon fortfarande idag på pressläktaren och jobbar som mycket uppskattad "pressvärd".



Sen fanns det redan på 60-talet ett annat sätt att få reda på resultat. Man körde/cyklade/gick in till BLT eller Sydöstran så hängdes det upp en lapp i redaktionens skyltfönster med slutresultat. Trots min ringa ålder då minns jag särskilt hur det samlats 100-tals människor utanför BLT:s redaktion i Karlshamn och väntade på att lappen med slutresultatet Öster - Högadal skulle komma upp! Tror det var 1963?

2009-11-03 @ 17:08:32
Postat av: heja vlh

Tänk om det sitter 1 eller 2 Lakersmärken på din bil imorgon när du vaknar? Jag är lakej och bor i närheten av där du bor tydligen, du har lyckats få med min bil på fotot också.

Vilken bil det handlar om låter jag dock vara osagt. Detta var verkligen riktigt roligt. Vi får väl se vad som händer.

2009-11-03 @ 19:18:54
Postat av: janne

känn dig "spottad"!

2009-11-03 @ 22:18:15
Postat av: 1923

Blekingetaifare: Jag glömde inte. Jag var helt enkelt inte född på den tiden...

2009-11-03 @ 22:39:55
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: Limma

SMP`s liknande nummer fanns länge iallfall. Ringde man en och annan gång och svor över att de inte hade uppdaterat. Annars var väl att ringa hemmalagets kansli det smidigaste.



Det tristaste med internet är utan tvekan att allt är sönderanalyserat och uthängt, innan fanns det bortaresor man såg framemot som man hade hört rykten och myter om både det ena eller det andra men ingen riktig visste, det var mer ett äventyr att bege sig till bortaarenor. Allt forum/bloggskitsnack och alla internetfighters har faktiskt i slutändan lett till minskad rivalitet mellan klubbar och deras fans.

2009-11-04 @ 08:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0