Heja Knattarna

  • Jag var hemma hos min syster en sväng i eftermiddags. 9-åringen har sålt jultidningar så jag passade på att köpa Ernies Julalbum och en prenumeration av Kalle Anka & C:O. Nu har jag lite sängläsning innan jag somnar, det duger nog en Kalle-tidning till. Vi passade på att spela ett par FIFA-matcher på grabbens Playstation. Det visade sig att han spelade med Liverpool och hade en startelva som innehöll Ibrahimovic, Gerrard, Torres, Messi, Lampard, Scholes, Ballack osv osv. Det var svårt att stå emot och jag förlorade med 5-2. Men efter att jag hade insisterat på att vi skulle byta lag så lyckades jag klara av 3-3, trots att jag hade två man utvisade. Så jag är nöjd.
  • Kvällens innebandy-träning var den bästa på länge, kanske den roligaste på hela säsongen. Efter sjukdom och en blödning i benet har det känts lite off ett tag, men idag satt farten i benen igen. Handlederna är kanske inte på topp ännu, men så mycket har jag lärt mig så att jag vet att när benen är igång så kommer resten också så småningom.
  • 6-åringen berättade något glädjande för mig idag. Han har också börjat spela innebandy nu och när de fick välja tröj-nummer till första matchen så valde han nummer 6, eftersom det är mitt nummer. I vissa ögon kommer jag nog alltid vara hjälte, i alla fall för ett par år till.
  • Efter innebandyn kom Tingsryd på tal och när jag berättade att vi spelar hemma mot Gislaved på fredag så såg delar av laget på mig med intresserade ögon. Så om allt går vägen så kanske vi blir en liten samling därifrån som tar oss ner till Dackehallen på fredag kväll. Jag tycker det kan vara kul att åka till Dackehallen med folk som inte brukar vara där så vi får hoppas det blir av.

Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Försökte läsa Kalle i lumpen, men det gav mig inget...

2009-11-10 @ 09:42:55
Postat av: 1923

Nej, det är egentligen rena skräp-tidnignar. Jag försöker dock intala mig att de var aningen bättre för femton år sedan när jag senast prenumererade.

2009-11-10 @ 15:20:10
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: Tiaz

Skräp? Skärpning skämme. Kallar du mina 2000 tidningar för skräp?

2009-11-10 @ 17:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0