God Lördag!

I förmiddags blev jag hemkallad till 93-åringen, han hade problem med en sänglampa och behövde min hjälp. Jag åkte förbi en återförsäljare av elartiklar och köpte den strömbrytare han behövde. Med tanke på min totala oförmåga vad det gäller elektronik, teknik och allt annat som kräver praktiskt kunnande så är jag mer än nöjd med att jag lyckads skruva isär den gamla strömbrytaren och ersätta den med en ny. Det må låta simpelt för vissa av er, men för mig var det en seger.

Efter lite tidningsläsande, ett par koppar kaffe och några chockladflarn så upplyste jag honom om att han kunde se fram emot en härlig TV-dag, först ishockey och sedan fotboll. Vi slog oss ner i TV-rummet och titade på första perioden av Sverige - Ryssland från Helsingfors. Peter Forsberg är en av få, om inte den enda, bland dagens landslagssvenskar som 93-åringen känner igen så han var ganska nöjd över Foppas comeback. Och idag behöver inte Lindeborg skämmas för att han hyller Forsberg, för idag har han varit riktigt bra i de två första perioderna.

Nu sitter 93-åringen hemma i sin fåtölj och ser fram emot sista perioden av hockeyn och så småningom cup-finalen från Råsunda. Själv ser jag fram emot en lördag som har potential att bli väldigt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0