Fredagsmatch


På söndag kväll är det dags för den årliga glögg-festen, nu är jag förberedd.

Fredagsmatch hemma mot Nybro, vad kan bättre väcka oss ur serielunken än det? Förhoppningsvis blir det trångt på läktarna ikväll, både på hemma och bortasektionen. De båda tidigare matcherna mot Nybro har varit jämna och målsnåla tillställningar, och det finns en chans att det blir så även ikväll.

Nog vore det tråkigt om Nybro inte tog sig vidare till Allettan. Av matcherna mot övriga topplag så måste jag säga att matcherna mot just Nybro är de roligaste. Jag åker väldigt mycket hellre dit än till Karlskrona eller Kristianstad. Det ligger dock inte i våra händer att bestämma vilka som ska ta sig vidare, det får de sköta på egen hand.

Eftersom jag är chaufför ikväll så blir det en runda runt i länet för att plocka upp diverse TAIFare på vägen söderut mot Tingsryd. Jag börjar dock ångra mig lite nu när jag läser att Elit Skybar håller öppen två timmar efter matchen. Det hade varit trevligt att stanna kvar där och dricka ett par öl ytterligare. Men, men, ibland får man stå sitt kast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0