And the snowflakes shape my name...

...don't say a word now baby, take my hand
  • Precis som alla andra tycker jag det ska bli spännande att se Peter Forsberg i Karjala Cup. En skit-turnering som helt plötsligt blir intressant då världens bäste deltar.
  • ...och precis som de flesta andra tycker jag att Leksands IF har skjutit sig en aning i foten i influensahärvan. Men för egen del är jag inte särskilt förvånad över att Leksand beter sig en aning illa. Det finns mycket med den föreningen som jag inte är alltför förtjust i, och jag tror att allt fler börjar inse att mytbilden av Leksand kanske inte stämmer helt och hållet.
  • Förvisso känns det som att de flesta grönvita fortfarande står förhållandevis stadigt med båda fötterna på jorden. Men mitt i all segeryra kan det vara värt att komma ihåg att Troja för ett par år sedan spelade 25 raka tävlingsmatcher utan förlust, utan att gå upp...
  • Milan - Real Madrid igår blev en som väntat väldigt sevärd fotbollsmatch. Real Madrid slår mig som ett av de mest osympatiska fotbollslagen i världen, men Milan kan jag i nuläget inte låta bli att känna lite sympati med. Ronaldinho är inte så snabb som han var för ett par år sedan, han har inte det drivet i steget som gjorde honom till världens bäste. Men han har fortfarande en oerhört bra blick för spelet, ibland känns det som om han vet var med- och motspelarna befinner sig utan att ens titta upp. Bortsett från fotbollen blev det en väldigt trevlig kväll med gott sällskap, nybakta vaniljbullar, för många koppar kaffe och varsin folköl.
  • Idag tog jag upp min gamla paradgren att lämna av folk vid stationen. Proceduren är densamma men människorna byts ut.
  • A-laget, J20 och J18 har alla speluppehåll just nu, tråkigt nog är det dessutom samtidigt som vi har speluppehåll med innebandyn. Nästa torsdag spelar J18 borta mot Växjö, en match som vi väl bör kunna ta oss upp till värendsvallen för att se.

Kommentarer
Postat av: Williams

"Men mitt i all segeryra kan det vara värt att komma ihåg att Troja för ett par år sedan spelade 25 raka tävlingsmatcher utan förlust, utan att gå upp..."



verkligen värt att beakta!

2009-11-05 @ 09:39:25
Postat av: Joffemannen

Man kan väl inte sympatisera med något som Berlusconi äger?

2009-11-05 @ 12:01:45
Postat av: 1923

Hmm, good point...

2009-11-05 @ 13:00:27
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0