Advent

Idag står det mycket på schemat och jag blir tyvärr tvungen att prioritera bort en del. De stora bitarna består av 7-åringens födelsedagskalas och av kvällens glögg-fest. Lillgrabben fyllde egentligen år igår, men eftersom det då stod julbord på schemat så blir födelsedaskalaset idag. Jag har köpt 'LEGO Indiana Jones 2: The Adventure Continues' till Nintendo DS. Dilemmat är att det inte fanns i butik i Växjö, så jag valde att beställa det på nätet och leverans sker inte förrän imorgon. Vi får hoppas att han accepterar den lösningen.

Efter kalaset så är det dags för den omtalade glögg-festen. Varje år på första advent har jag glögg-bjudning för vårt gäng från gymnasietiden, ett gäng som fortfarande hänger ihop ganska bra, med respektive. I fjol fick den traditionen stryka lite på foten eftersom jag skulle åka till Tanzania dagen efteråt. Men i år storsatsar vi och är väl förberedda. Vi är några i sällskapet som är väl medvetna om vilka fotbollsmatcher (väldigt läsvärd artikel om den politiska kopplingen till kvällens match mellan Barcelona och Real Madrid) som går på TV i eftermiddag och ikväll, men en dag som denna är vi nog villiga att prioritera bort det. Dessutom är vi en i sällskapet som är väl medveten om vilken hockeymatch det är i Dackehallen i eftermiddag, men en dag som denna är jag tyvärr tvungen att prioritera bort det.

Idag önskar jag en trevlig söndag åt alla mina grönvita fränder, mina riktiga vänner och alla andra som följer denna bloggen.


Kommentarer
Postat av: Vägverk-kontrollant

Jaså?! Är det där min "Annan fara"-skylt står! ;)

2009-11-29 @ 19:42:44
Postat av: 1923

Om du förlorade den för typ fyra år sedan så är det där den står. Du får gärna komma och hämta, jag orkar inte släpa ner den för alla trappor, det var nog så jobbigt att släpa upp den vill jag minnas...

2009-11-30 @ 13:33:13
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0