2009?

Jag rekommenderar alla mina läsare att se kvällens avsnitt av Debatt. Det är ibland skrämmande hur små människor kan vara. Hököpinge, Vellinge Kommun, är ett bra exempel på detta. Det är nästan så jag blir mörkrädd när jag hör de fyra gentlemännen resonera runt sitt fina köksbord. Det kanske är dags att öppna ögonen en aning och inse att det okända inte nödvändigtvis måste vara ett hot. Året är 2009 och vi lever i en värld där gränser och avstånd suddas ut allt mer. Vi står inför framtida hot som kräver globalt samarbete och en delvis ny världsordning. Nationalistisk protektionism kommer inte fungera länge till, vi lever i en gemensam värld där problemen kräver gemensamma lösningar. Vissa finner detta oerhört hotfullt medans vi är vissa som ser detta som möjligheter till att utvecklas och göra världen aningen bättre.


Kommentarer
Postat av: Jonsson

It´s all about the money!

2009-11-21 @ 03:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0