I-rony


Bäst just nu, Sophia Somajo
  • Enestubben skrev något intressant och tänkvärt igår. Han tog upp Jacobsson eventuella övergång till Tingsryd samt ordförande-bråket i Troja, och skrev att liknande rabalder skulle det aldrig bli i nystartade popcornklubbar i närheten. Jag tror helt klart han har en poäng. Jag minns att Dan Magnusson skrev något på samma tema för ett par år sedan. Han beskrev det enorma intresse som finns i Tingsryd med omnejd, vilket stöd det är men också vilken press det kan skapa. Vi supportrar till Tingsryd bryr oss väldigt mycket om vad som händer i vår förening, ibland lite för mycket kanske. Det är en hårfin gräns. Lika svårt som det är för Enestubben att förstå varför vi tänker som vi gör, lika svårt är det att förklara.
  • Ikväll var jag tillbaka på Suwon World Cup Stadium, det var återigen dags för Champions League och Singapore Armed Forces stod för motståndet. Trots enorm ofarlighet och andefattigt anfallsspel så lyckades vårt Suwon Blue Wings till slut vinna med 3-1. Det var sannerligen på tiden att det blev en seger för blåvingarna.
  • Jag har läst lite om att Håkan Loob ska utreda framtiden för ett par av elitserieklubbarna. Tidigare har vi kunnat läsa om att Djurgården, Frölunda, HV71, Linköping samt Färjestad funderar på att dra sig ut elitserien och spela på annat håll. Det känns som att den dag detta sker så kommer mycket av intresset för ishockeyn i Sverige att försvinna. Nog för att kvaliteten kanske blir bättre, men vem går och tittar på matcher mot lag vi aldrig har hört talas om. Se bara på hur det är med de allsvenska fotbollslagen, kvaliteten motsvarar inte alls det stora intresse som finns. När det sedan vankas matcher av högre kvalitet, UEFA-kval o dyl, då sviker publiken. Som supporter bygger man upp nästan lika mycket känslor inför motståndarna som man gör till det egna laget. Jag tror det blir svårt att bygga upp någon stämning inför matcher gentemot lag från Sibirien, Tyskland, Norge eller Portugal eller var de nu än må komma ifrån. Även detta är kanske en åsikt som många har svårt att ta till sig, speciellt de som värderar det enbart sportsliga resultaten högre än identiteten.

Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Har inte Europa provat på en hockeyliga redan? Jag tänker också osökt på det patetiska fotbollsförsöket med Royal League - och då är jag egentligen fotbollsfantiker. All heder dock till de Brann-supportrarna som kom ner till oss i Malmö och i snöstorm och tvåmålsunderläge tog av sig toppless och dansade sista kvarten. Men på den matchen, i 2 dm snö var det typ 2000 på en stadion för 28000

2009-05-19 @ 22:49:46
Postat av: Marcus

Är fan svårt, hockeylagen måste göra ngt för att kunna behålla spelarna, ha råd att betala de 19,5 miljoner för x antal säsonger ( Ledin ).

Jag är inte främmande för att se utländska lag, bara de ser till att övervägande antal matcher är just mellan de 5 svenska lag som är med i denna utbrytning, går jag idag och ser på en elitseriematch så ser jag till att två av dessa lag möter varandra, Timrå, Skellefteå, Rögle lockar inte mig,

Varför inte en eastern och western europeserie?

Som i NHL?

Tycker dock att det är helt rätt att utreda saken för att se vilka möjligheter som finns på marknaden.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0