Case Closed

  • Så här skrev jag en väldigt tidig morgon i våras när jag var lite bittrare än vanligt. Ikväll kan vi lägga till att vissa saker börjar trots att de redan är dömda att ta slut. Det nya kapitlet är läst och lagt till handlingarna, nu är vi tillbaka i gamla hjulspår igen.
  • Flicksnärtan Sjöström gjorde en ganska hyfsad insats. Vi får hoppas det här är början på en lång karriär. Jag är som sagt ganska förtjust i simning.
  • Asplöven värvar tydligen Jimmy Danielsson. Så vitt jag minns så var Danielsson en ganska medioker div1-spelare. Han kom till Tingsryd mitt under säsong, blev hyfsat uppskriven och fick lite förväntningar på sig. Han tacklades lite i början men sen såg han mest trött ut. Det är ju dock sju år sedan så mycket kan nog ha hänt sen dess.
  • Jag satt och stundtals följde Zlatan Ibrahimovic´s ankomst till Barcelona ikväll. Jag ingår absolut inte i någon anti-Zlatan-rörelse. Jag är en stor fan och älskar hans sätt att spela fotboll. Vad jag däremot inte älskade att se var hur han kysste Barcelonas klubbmärke. Nog för att jag förstår att det bara är ett sätt att flirta med fansen och att försöka vinna den kärlek han aldrig vann i Inter eller i Juventus. Men på något sätt kan jag inte låta bli att känna att det är ett hån mot dem som verkligen älskar klubben Barcelona.
  • Det blev en ny runda runt sjön ikväll. Benen kändes lite tunga, men andningen var härligt pigg. Det gick förvånansvärt fort och om benen känns pigga imorgon så tar vi en runda till redan då.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hade första punkten något med olycklig kärlek till någon av dina kvinnor eller med ditt bloggande att göra. "Gamla hjulspår" kan tolkas som både bra och dåligt.

2009-07-27 @ 23:21:03
Postat av: Hallåååå

Svara jag är nyfiken !

2009-07-27 @ 23:42:50
Postat av: mr p

hur lång är sin sjörunda?

2009-07-28 @ 00:17:08
Postat av: 1923

Första punkten har nog mest med mitt liv i allmänhet att göra. Jag älskar att resa, att uppleva nya kulturer och att ha ett nytt resmål i tankarna. Det senaste året har jag blivit väldigt bortskämd med just detta. Igår slog insikten mig att just nu är det i Växjö jag kommer vara för en ganska lång framtid och det är väl det som innebär "gamla hjulspår". Både på gott och ont med andra ord.



Löprundan är 4,5-5 km ungefär skulle jag tro.

2009-07-28 @ 09:06:15
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det är klart det har med resan att göra.



Det blir nya sådana i framtiden, bygg upp ännu större längtan !!!

2009-07-28 @ 09:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0