Alla var där


I helgen levde min lägenhet upp till sitt sanna namn. I fredags kväll vara alla där och Växjös största balkong var värd för tiotalet personer. Jag gillar att ha gäster och min lägenhet har av diverse skäl alltid varit den naturliga mötesplatsen för oss. Kvällen fortsatte på De Luxe. I takt med att åren går så möter man allt färre känningar ute på krogen, men har man med sig gott sällskap så är det en ganska obetydlig detalj. Det blev en synnerligen trevlig kväll i goda vänners lag.

På De Luxe skedde även det minnesvärda ögonblicket då en för mig okänd kille kommer fram för att fråga om det är jag som ligger bakom denna bloggen och om vi kan ta en bild ihop. Mer kändis än så har jag nog aldrig känt mig. Men jag tror nog att det bara är att börja vänja sig. Den här bloggen går mot en alldeles strålande säsong tror jag.

Igår var min lägenhet fritidsgård av sällan skådat slag. Från det att gästerna kom i fredags kväll så hade jag oavbrutet besök fram till strax efter midnatt igår. Det blev mycket häng i solskenet på balkongen och väldigt mycket av det ljuva livet. I takt med att solen sjönk neråt så byttes kaffet ut mot Tingsryd-öl. Det blev en synnerligen trevlig dag i goda vänners lag.

Idag är vännerna utbytta mot familjen. Vid lunch hämtar jag 93-åringen för att åka hem och äta söndasmiddag på gården. Sen tar vi oss vidare mot Rydaholm för att följa seriefinalen i div3 mellan Rydaholm och Växjö BK. Vågar man hoppas på fint väder, BK-vinst och mycket folk i nämnd ordning?

Tigrarna är bäst...

Vi får hoppas solen fortsätter att skina.

Kommentarer
Postat av: okänd kille

hehe, fina idolbilder blev det också, men jag måste säga att du verkade väldigt intränad på att förneka bloggens blotta existens! trevligt att träffas :)

2009-07-26 @ 14:16:29
Postat av: Handlarn

Det var hembakta kakor och bullar i den korgen förstår jag !



:=)

2009-07-27 @ 16:43:23
Postat av: Anonym

Min frys är förvisso proppfull av hembakta kringlor och bullar, men just i denna brödkorgen var det nog enbart köpe-kakor är jag rädd.

2009-07-27 @ 20:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0