Konspirationsteoretiker

  • Det har öppnats en liten möjlighet för mig att få lite betalt för att skriva. Jag gillar att skriva, och har gjort det ganska länge, så det känns som det skulle passa mig väldigt bra. Det är dock inte, otroligt nog, hockeysverige.se som har hört av sig och vill ha en ny bloggare.
  • Det finns folk som inte tror att vi har en global uppvärmning, som tror att Miljonmannen får ta del av parkeringesavgifterna utanför Dackehallen, som tror att Elvis och JFK blev bortförda av utomjordingar och det finns folk som tror att Robin Jacobsson medvetet skadade Olofströms Joakim Sydegård igår. Ibland kan man koka ihop rätt spännande intriger om man väljer att utesluta logiken när man resonerar med sig själv. Jag tillhör dem som tycker att det var en klantig tackling av Jacobsson som tyvärr slutade ganska illa för Olofström-spelaren. Men att därifrån dra det så långt som att det var Tisell som hade beställt det hela blir bara absurt. Det är förbannat tråkigt, men ibland blir spelare skadade utan att det låg en ond avsikt bakom.
  • Roma vann igår huvudstadsderbyt med 1-0. Det blev en ganska avslagen match, men spelet runt matchen och vad som händer på läktarna gör det desto mera sevärt. 2005 var jag på plats på Stadio Olimpico och såg Francesco Totti's Roma spela mot Sienna. Sedan dess har jag av naturliga skäl alltid haft ett gott öga till Rom-klubben. De ideologiska föreställningar som de båda Rom-klubbarna påstås representera har gjort det än enklare att välja sida.
  • Om nu Nybro inte är kapabla att ta sina egna poäng så tycker jag banne mig inte att de ska förvänta sig hjälp från någon annan heller. Det ligger inte på vårt ansvar att bjuda med Nybro till Allettan. Torgny Bendelin har i många år jobbat för att göra sig impopulär bland Dackehallens publik. Och snart har han nog lyckats fullt ut tror jag.
  • Juniorerna har det tungt just nu. I helgen blev det två nya förluster för J20 som nu har fem raka förluster. Truppen har drabbats av skador och sjukdomar och efter den fina inledningen så har laget tappat farten. Nu ligger de näst sist, med Troja på sista plats, och formen ser allt annat än bra ut. I lördags blev en spelare utvisad och Swehockey visade två minuter för HO-MA. Efter lite googlande visade det sig att HO-MA står för Holding the mask, något vi sällan ser när A-laget spelar.

Kommentarer
Postat av: janne

torgny lyckades med det konststycket för läääängresen.

2009-12-08 @ 00:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0