Klassiskt klipp

  • Jag kan inte låta bli att emellanåt titta på Klimat-förhandlingarna från Köpenhamn. Jag tycker att vad som pågår där nere är väldigt viktigt ur många aspekter, klimat, ekonomi och rättvisa. Aspekter som alla är sjukt viktiga om vi ska forma en hållbar framtid. Idag har jag hållit mig hemma och ägnat mig åt hushållsnära tjänster så som att diska, läsa en bok, dammsuga och grilla julskinkan, så jag har det gått utmärkt att ha TVn på i bakgrunden. Det ska dock erkännas att jag stundtals har zappat mellan förhandlingarna och Musikhjälpen.
  • Örebro värvar visst en spelare från Italienska Cortina. Spaghettilirare var ordet...
  • Tingsryd-klacken sjunger ibland 'Du kan dra åt helvete' och 'Efter matchen ska du dö' till både motståndare och motståndarfans. Det låter givetvis inte så snyggt, men jag tycker bara att man ska ta det med en nypa salt och inte dra allt för stora växlar. Det är ju givetvis inga ramsor som skall tolkas bokstavligt. Jag tror ingen verkligen menar att till exempel Nybro-fansen skall hamna på en plats där människor som dömts av Gud ska få lida och pinas i all evighet. 'Jag trampa' på en lax en dag, och laxen börja blöda. Men lika glad är jag för det, för laxar ska man döda'. Vad säger moralisterna om den ramsan?

Kommentarer
Postat av: ???

De två översta hör man väl ändå inte så jäkla ofta och oavsett om man inte ska det ordagrant så är de betydligt ocharmigare än den om laxarna.

2009-12-17 @ 09:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0