Glad Nobeldag

På min Nobelmeny ikväll står det falukorv med potatismos,
med en kärleksmums till efterrätt. Det kunde varit värre...

  • Nu återstår det två matcher av grundserien innan den tar slut. Matcherna mot Gislaved och Halmstad känns lagom ointressanta och kommer nog inte få allt för många att gå i taket av upphetsning. Men vad händer sen? Allettan drar igång först onsdagen 6/1, med andra ord ett uppehåll på närmare tre veckor. Visst är det ett bra tillfälle för skadade spelare att friskna till, vilket är nödvändigt. Men för en gång skull så ser jag gärna en träningsmatch mot fräcka pop-laget från Växjö. Jag tror vi skulle ha mycket att vinna på en match mot ett lag som nog, trots allt, ligger en nivå över oss rent sportsligt sett.
  • Jag gillar att se på Nobelfesten. Det är ju tänkt att jag ska bli bjuden på den där festen en vacker dag så det är lika bra att kolla in hur det går till. Det är imponerande med alla vetenskapsmän som samlas och för en gångs skull drar uppmärksamhet till Stockholm och Sverige. Prinsessan Madeleine är dagen till ära klädd i en smaragdgrön klänning.
  • TAIF - Rögle J18, 3-3 efter en period. Typisk juniorhockey.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0