Nya tag

Sådär, då var fredagen och lördagen avklarade i alla fall. Helgen har bjudit på en hel del återseenden, både på gott och ont. Tillbaka i gamla hjulspår, men kankse, kanske kan det bli bättre än vad jag tidigare har befarat.

Gårdagens fritidsgård var öppen på vid gavel och pizzorna, kakorna, gästerna, folkölen och matcherna avverkades i strid ström. Om vi börjar från början så imponerade Chelsea både med spel och med det tokigt bra mittfält de ställer upp med. Liverpool svarade för en stilig vändning, men det ser oroligt ut och det ska sägas att en halvt tveksam utvisning starkt bidrog till gårdagens seger. Arsenal svarade för en stark insats mot Man Utd men räckte inte riktigt till. Arshavin bjuder på ett kanon-mål och Diaby imponerade stort på mig. Kvällen fortsatte med att ett stjärntätt Real Madrid slår tillbaka Deportivo och avslutas med att Inter (med god hjälp av Gattuso) kör över Milan med 4-0. Pizzorna är ett beprövat koncept och behöver inte kommenteras. Kakfatet bestod av vetelängd, sockerkaka och rulltårta, helt klart godkänt. Bland gästerna dök två nya ansikten upp men de gjorde inte bort sig. På folkölsfronten var det Tingsryd-öl och Falcon Bayerskt, mörkare än ljus öl men ljusare än mörk öl. Det var sammantaget en väldigt, väldigt svårslagen fotbollslördag.


Jag blir inte helt missnöjd när jag vaknar idag och det visar sig att jag har en halv kebabpizza och en flaska cola i kylskåpet.

Förresten, att Alvesta SK hoppadesMacke Lenhovdas underskrift säger väl en del om vad vi andra hade för tankar om hans kvaliteér som ishockeyspelare. En av gårdagens gäster känner tydligen Macke från förr och uttryckte igår att han nog får lov att gå och se någon Växjömatch i år, så jag bjöd in honom till Dackehallen när vi möter dem i kvalet i vår. 


Kommentarer
Postat av: Urban

Nu är äcklet igång och äter pizza igen. Hur många blir det på en vecka. Hur tjock är du?

Jag förstår att du måste sitta och titta på fotboll en hel eftermiddag när du stoppar i dig så mycket skit. Fy fan! Kontakta Anna Skipper så vi får se när du gör bort dig i TV också. På bloggen har du ju redan gjort bort dig totalt med alla dina kort på Kebabpizzor och sockerdricka.

2009-08-30 @ 12:26:55
Postat av: grönvit

du är för söt du urban =)

2009-08-30 @ 13:03:53
Postat av: Urban

Och din mamma är blondin grönvit.

2009-08-30 @ 13:21:04
Postat av: 1923

Bilder på sockerdricka?

2009-08-30 @ 23:12:31
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: >>Urban

Om nu 1923 skulle vara pinsam på sin blogg (vilket jag inte tycker), hur pinsam är du då som både läser och kommenterar den? Du skulle kanske tänka ikapp lite till nästa gång.

2009-08-31 @ 18:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0