På tal om att kasta sten i glashus

  • Fritidsgården har varit öppen såväl fredag som lördag kväll. Just nu ser det ut som om det har varit fest i en vecka här. Det krävs nog en större städinsats om det ska vara möjligt att ta emot kaffe-gäster i eftermiddag.
  • Lite snöpligt att förlora matchen som vi gjorde igår. Men sammanfattningsvis gör TAIF en bra turnering och visar upp ett spel som lovar gott. Hilding-femman levererade som förväntas av dem och jag tycker även att Bankelius såg frejdig och pigg ut. Det var för övrigt många grönvita i och kring Växjö Ishall i helgen, skönt att se att intresset står sig.
  • Det slank till och med ner en flaska rosé igår kväll. Det är ytterst tveksamt om det är min stil egentligen men nöden har ingen lag. Jag håller mig nog dock hellre till öl även i fortsättningen.
  • Bonnjävel skrek Lakersklacken som består av folk från enorma metropolis i stil med Åryd, Vederslöv, Lammhult, Älmhult, Alvesta och Braås. Har ni hört talas om självinsikt?
  • I eftermiddage visar Canal+ det minst sagt känsloladdade derbyt Djurgården - Hammarby. Det står så pass mycket på spel i den här matchen så jag tror den kan bli väldigt sevärd trots brist på kvalitet.
  • Förresten, turneringens roligaste ögonblick skedde redan i matchen mot Mörrum. När Linus Olsson satt utvisad lyckades Mörrum reducera och speakern säger "Joakim Svärdh gör 1-3 och det innebär att TAIF är fulltaligt". Har inte Växjö-publiken gått på ishockey tillräckligt länge nu för att ha lärt sig reglerna vid det här laget?

Kommentarer
Postat av: Johannes

Att det blev ett speakermisstag i den pissmatchen spelar väl ingen roll. Det är väl rätt tydligt att det inte är någon som bryr sig när matchen börjar 16:30 en fredag. Den matchen ville man bara har gjord. Därför satt speakern och halvsov lite medan matchen gick, och jag förstår honom. Ingen vill lägga ner tid och vara seriös när tajjf spelar.



Det var KHK och Lakers som var de intressanta inslagen i turneringen. TAIF och Mörrum var bara till för utfyllnad, för att det skulle se bra ut med 4 lag. Fattar du inte det?

2009-08-09 @ 13:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0