Lördagstankar

  • Det blev bara 8 rätt på tipset. Nåväl, man kan inte ha 13 rätt varje vecka...
  • Säga vad man vill om fotboll, men ingen vettig människa kan opponera sig mot Arsene Wenger´s ideologiska ståndpunkter eller hans sätt att se på hur fotboll ska spelas. Därför känns det alltid som en seger för fotbollen när det går bra för hans Arsenal. Ledning med 3-0 efter en halvlek borta mot Everton var nog dock betydligt mer än vad Arsene hade vågat hoppas på.
  • TAIF J20 slog tydligen Lakers med 4-3 efter straffar i dagens träningsmatch. Det där med straffar i träningsmatcher vill jag minnas var uppe för diskussion härom året. J20 ser jag på tok för sällan så därför brukar mitt val av favoritspelare snarare baseras på vad de heter. J-lagen vimlar alltid av tuffa namn men i år är det med stor besvikelse jag ser att både Rasmus William som Charley Berg har lämnat laget. Favorit får nu istället bli dansken Daniel Galbraith som gör sin första säsong i J20. Det blir dock tyvärr alltför sällan att man ser juniorerna lira. Tänk om LG Sports hade satsat på att visa juniorhockey istället...
  • Om Semi betyder halv så tar jag en dubbel, minst. Det blir nog dessvärre svårt att få igenom den beställningen.
  • Djurgården vann igår med 7-0 mot Malmö i något som tydligen heter Snickers-hallen. Jag måste säga att jag är tackasam så länge Dackehallen heter just Dackehallen.
  • Imorgon förmddiag ska jag hem till 93-åringen för att klippa gräset åt honom. Det är en stor gräsmatta och tar närmare två timmar att klippa, så jag får se till att vara där tidigt så vi sen kan gå in och titta på IFK Göteborg - Helsingborg. 93-åringen brukar bli glad när jag klipper hans gräs och när jag påtalar att det är fotboll på TV, så det blir med andra ord en alldeles strålande dag för honom imorgon.

Kommentarer
Postat av: eastfront on tour

Öster vann också, 2-1 mot Lindome. Det har du väl inte missat?

2009-08-15 @ 19:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0