Somewhere over the rainbow


Galet bra låt.

  • Så fick Zlatan nicka in en boll i en match där han för övrigt var helt utanför spelet. Det var ett minst sakta ganska viktigt mål. Viktigt för Zlatan, för Barcelona och för Svensk media.
  • Tingsryd - Leksand imorgon. Det ska bli kul att åka till Dackehallen och se en ishockeymatch, det har jag trots allt inte gjort sedan i november. Det var ju ett par år sedan vi hade besök av Leksand senast också. Det enda som grämer mig är att det väl i vanlig ordning lär dyka upp skåningar, blekingar, smålänningar och annat löst folk som väljer att kalla sig för Tokiga Masar och annat trams. Ingen skulle väl bli förvånad om det visar  sig att Oneandonly håller även på Leksand när det kommer till kritan
  • Örebro och Karlskrona ska tydligen ingå något slags samarbete nu. Tänk att det skulle gå så långt. "Klubbarna har nu bestämt sig för att påbörja ett samarbete inom sport och marknadssidan, för att kunna hjälpa varandra till ytterligare framgångar.Det sportsliga samarbetet kommer bl.a. bestå av informations- och kunskapsutbyte, scoutingverksamhet, tips m.m." På något sätt har jag svårt att se vad Karlskrona tjänar på ett sådant samarbete, mer än den rent ekonomiska förtjänsten alltså. Jag tror inte Örebro Vipers / Pirates / HK / IK är en förening som har särskilt mycket att lära ut. Jag undrar också vad Örebro-fansen (några måste det väl finnas?) tycker om det hela. Jag är ganska tveksam till om jag hade uppskattat om Anders Gustavsson horade runt bland andra föreningar i mestadels privata syften.


Inventeringen gick ganska smidigt, vi var klara på 3,5 h så jag hann hem till
att se både Fotbollskväll och Barcelona - Sporting Gijon.


Kommentarer
Postat av: Så här är det

KHKs sportchef och Örebros ordförande talar med varandra minst ett par ggr i veckan därav allt skvaller han kan bjuda på i sighten hockeysverige.se. Så det samarbete de har finns redan de gör det bara lite mer officiellt men visst är det tramsigt. Självklart skall föreningar hålla en god ton till varandra men detta var fjantigt.

2009-09-01 @ 09:24:54
Postat av: DTP

Som sagt svårt att se att någon skulle vinna på det.



Dock ska man akta sig för att blanda in Örebro IK och HK i samma mening. Det är/var två olika klubbar

2009-09-01 @ 17:19:42
URL: http://maddepaddesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0