Robin utan y

Samtidigt som jag skrev att det inte finns något nytt TAIF-fronten så kommer nyheten om att Robin Larsson lämnar truppen på eget bevåg. Givetvis är det tråkigt men ändå förståligt. Robin var väl 13e forward i truppen och hade väl fått begränsat med speltid. Det gynnar väl både oss och Robin om den plats på bänken som Larsson hade suttit på istället upptas av en junior.

Ska man tippa framtida klubbadress så har ju Växjö Lakers återigen fått upp ögonen för spelare med ett grönvitt förflutet. KHK brukar ju inte heller skämmas för att utan förbehåll värva allt som någon gång har representerat den grönvita föreningen. Förhoppningsvis tackar Robin dock nej till dessa båda pajas-föreningar. Får jag välja framtida klubbadress (och nu ser jag att Holger skriver att det nog även blir så) så tycker jag Mörrum vore lämpligt. GOISet ska inte vara någon direkt konkurrent till oss utan får god hjälp att istället etablera sig i division 1 igen. Larsson får även garanterat ordentligt med speltid och kan kanske börja producera som sig bör.

Hur som haver, lycka till Robin Larsson.


Kommentarer
Postat av: Johan Adolfsson

Han är klar för Lakers, det kommer inte bli officellt än men allt jag kan säga är att han är klar.

2009-08-16 @ 20:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0