KIK - TAIF


När jag väl var hemma från innebandyn så var givetvis LG Sports sändning slut. Men när det visade sig att det gick att köpa en repris av matchen för 29 kronor så var det ju inte mycket att tveka på. LG fortsätter på inslagen bana och bjuder på en hel del härliga kommentarer. Kunnandet är inte på topp men viljan finns där och jag älskar hans sändningar.

Matchen kan jag inte säga mycket om, jag tycker det är väldigt svårt att få en riktig bild av hur matcherna ser ut när jag ser dem via webben. Men överlag kändes det ganska stabilt. Segern blev kanske något mål för stor men det är inget att skämmas över. 5-0 mot en, om än skadedrabbad, seriekonkurrent imponerar och segern var välkommen. Det känns som om det var ett stabilt besked som vi nog alla ville ha efter en tid med lite frågetecken. Extra kul att allas favorit Simon Stark fick göra tre mål och även kul att Tisell fick hålla nollan.

- Det är kul att du är med i chatten...

Jag tycker dock det var lite oroväckande hur oerhört imponerad LG var av Kristianstads ishall. Så som han gång efter gång nämnde hur fin den var så känns det som att han gillade att sända ishockey från Kristianstad lite för mycket. Det vore inte bra om LG skaffade sig ett nytt favoritlag nu. Det är ju Tingsryd AIF han ska sända, inget annat. Vi får hoppas Elite Sky Bar faller LG i smaken.

Att följa LG´s sändning kändes väldigt mycket Korea för mig. Jag vet inte hur många gånger jag steg upp mitt i natten alternativt gick hem i förtid från krogen för att koppla upp mig för att se på ishockey. Där satt jag i mörkret med en skål nudlar samt ett par koppar kaffe och såg Tigrarna spela kvalhockey. Även ikväll har jag både ätit nudlar samt druckit kaffe, men det är inte riktigt samma känsla trots allt.


LG´s nya kameravinkel förtjänar en eloge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0