oj

  • Sverige förlorade tydligen mot Lettland i Hockey-VM igår. Jag minns ett VM i slutet av 90-talet, Sverige mötte Lettland och i motståndarlaget spelade självaste Andrei Matitsyn. Det här var på den tiden då TV3 inte fanns i varje hus och hem så jag var hemma hos en kompis och såg matchen. Lasse Kinch slängde under matchen ur sig att alla de lettiska spelarna representerar hyfsat bra klubbar förutom Matitsyn som kommer från Tingsryd. Dra på trissor, men tror ni inte Matitsyn en bit in i matchen lägger en puck mot mål som glider in över mållinjen. Låt gå för att det sedan visade sig vara en styrning, men där satt jag i soffan och hoppade och jublade över att Andrei Matitsyn hade gjort 1-0 mot Sverige.
  • Vissa nyheter får mig att trilla av stolen. Idag kom en sådan, Giftermål?!? Satan i Gatan...
  • Jag ringde hem till min syster idag och fick chans att prata med 1-åringen. Tydligen har grabben börjat prata riktigt ordentligt under min frånvaro och idag fick jag höra det för första gången. På något vis har jag tydligen gjort så pass stort intrycka att han kunde mitt namn när jag frågade honom vem jag var, trots att vi knappt aldrig har träffats. Då blev jag nästan lite tårögd.
  • Matchen Sverige-Lettland från VM 99 finns fortfarande på ett VHS-band hemma i bokhyllan.

Kommentarer
Postat av: DTP

Matitsyn, denne mustchprydde gigant. Han skylle kanske sexan värvat för sin kampanj?



Han är/var för övrigt lettlands förbundskapten för juniorerna under VM. Så något bra måste han gjort rots att han "bara" lirade för TAIF

2009-04-28 @ 17:05:53
Postat av: Lajban

På tal om sexan så visar de hockeyn även på www.tv6.se

2009-04-29 @ 10:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0