I'm a lover, not a fighter!


Om det är några fotbollslag ingen i hela världen kan tycka illa om så borde det väl vara dels Liverpool och dels Barcelona. Generellt sett så gillar jag inte folk som köper tröjor med lag som de egentligen inte håller på, men när jag idag fick chansen att köpa en Barca-tröja för 200 kronor så kunde jag inte låta bli.

Redan efter en timme fick tröjan chans att användas. Det vankades spontanfotboll på grusplanen utanför huset . Snabbt samlade vi ihop 17-18 personer med varierande nationaliteter. Jag tillhör den skaran människor som inte kan idrotta på lek. Det resulterar i att jag skallar en tysk, nära skjuter ihjäl en mexikanska samt skadar min egen fot när jag sparkar i stolpen när jag missar en målchans. Likaså blir jag arg på en colombian när han inte tar sin markering på en hörna och jublar högt när en Bolivian nickar in ett inlägg. Till slut vinner dock motståndarna matchen och jag inleder min kväll som en förlorare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0